Meedoen mogelijk maken, ook in coronatijd

Wij vinden dat iedereen MEE moet kunnen doen, ook mensen met een beperking of kwetsbaarheid. Cliënten hebben ons nodig, helemaal in deze coronatijd. Onze cliëntondersteuners zijn anders gaan werken dan ze gewend waren. Hoe? Dat leggen we graag uit.

Onze cliëntondersteuners werken zoveel mogelijk vanuit huis. Het contact en de ondersteuning passen ze aan naar jouw wensen. Dit kan zijn (regelmatiger) telefonisch contact, e-mail contact, via WhatsApp, beeldbellen of elkaar ontmoeten. In dit laatste geval vragen ze vooraf altijd naar je gezondheid (en van eventuele huisgenoten). Ze houden zich aan de maatregelen dus zullen ze geen handen schudden en houden ze 1,5 m afstand. Een afspraak hoeft niet altijd bij jou thuis te zijn maar kan – als dat mogelijk is – ook buiten in de tuin of samen wandelen of fietsen. Eventueel kan de afspraak ook bij MEE op kantoor.

Stress door of over corona?

We zien bij onze cliënten dat deze coronatijd, die al sinds maart 2020 duurt, kan zorgen voor extra spanning, (gevoel van) eenzaamheid, angst of een onveilig gevoel. Onze cliëntondersteuners merken dat in de dagelijkse praktijk. Zij kunnen je helpen om een dagritme en (nieuwe) gewoontes in je dag aan te brengen. Denk dan bijvoorbeeld aan meer bewegen (wat je zelf zou willen en kunnen), ze kunnen met je meedenken over je voeding, slaapritme (vasthouden aan dag- en nachtritme) en afwisselen van inspanning en ontspanning. En als je zorgen hebt over geld en inkomen, bespreken ze dat ook.

Korte wachttijden

Een voordeel is dat we op dit moment korte wachttijden hebben. De coronamaatregelen laten onze cliëntondersteuners anders (efficiënter) werken, waardoor ze minder reistijd hebben en dus meer cliënten kunnen ondersteunen.

Cliëntondersteuning

Heb je behoefte aan cliëntondersteuning, neem dan contact op met ons Aanmeldpunt: